Θυμάμαι την ταινία Runaway Bride, μια προσπάθεια της βιομηχανίας κινηματογράφου να επαναλάβει την επιτυχία του Pretty Woman με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Συμπαθητική κονμεντί για θερινό ή για Κυριακή μεσημέρι, δεν είναι όμως αυτό που με απασχολεί εδώ.

Ο ήρωάς μας, μεταξύ άλλων πραγμάτων για τα οποία “κατηγορεί” την ηρωίδα, κατά το στάδιο που ακόμα κοντράρονται, της λέει ότι δεν ξέρει ούτε καν πώς της αρέσουν μαγειρεμένα τα αυγά, κι αυτό γιατί η κυρία έλεγε στον εκάστοτε σύντροφο – υποψήφιο γαμπρό προς εγκατάλειψη ότι της άρεσαν “όπως και σε σένα αγάπη μου”.

Θυμάμαι όταν το είχα δει αυτό πρώτη φορά, μου είχε φανεί θλιβερό, δεν ξέρει η καημένη τι θέλει, προσαρμόζεται ανάλογα το σύντροφο, δεν έχει ισχυρή προσωπικότητα, κλπ. Σε μια από αυτές τις ωραίες ειρωνίες / αναλαμπές της ζωής, συνειδητοποίησα πριν λίγο ότι το ίδιο κάνω κι εγώ. Κι ας ξέρω ότι το αγαπημένο μου αυγό είναι το τηγανητό με βουτυράκι πλήρες λιπαρών, το οποίο όμως αποφεύγω για λόγους σιλουέτας (άλλος ψυχαναγκασμός αυτός).

Και το πρόβλημά μου δεν είναι ότι έχω μια συγκεκριμένη επιθυμία, αλλά επιλέγω να την παραμερίζω και να προσαρμόζομαι σε αυτές του συντρόφου μου, για να είμαστε / φαινόμαστε πιο συμβατοί και άρα να διαιωνιστεί η σχέση. Αυτό θα ήταν ανέντιμο και για μένα και για το σύντροφο.

Όχι, το δικό μου πρόβλημα, για το οποίο φυσικά δεν διεκδικώ τα πρωτεία, είναι ότι δεν γνωρίζω ποιά είναι η επιθυμία μου! Όταν έχεις μεγαλώσει ως  το “καλό παιδί”, που θες  να κάνεις περήφανους τους γονείς σου, να μη στεναχωρείς κανέναν, να μη λες ποτέ όχι κλπ κλπ, είναι μάλλον βέβαιο ότι έχεις βαφτίσει επιθυμίες σου τις προσδοκίες των άλλων από σένα και δεν έχεις ιδέα τι πραγματικά θες.

Κάθε φορά λοιπόν που εκφράζεις μια επιθυμία, πάρε μια ανάσα και αναρωτήσου αν είναι πραγματικά δική σου.

Leave a Reply

