Ήρθε στο νου μου σήμερα το εξαιρετικό θεατρικό έργο του Αρκά, “Εχθροί Εξ Αίματος”, όπου, μετά από τροχαίο ατύχημα, ο Εγκέφαλος του τραυματία πέφτει σε κώμα και επικρατεί αναρχία μεταξύ των υπολοίπων ζωτικών οργάνων, όπου το καθένα διεκδικεί για τον εαυτό του ηγετικό ρόλο.

Η αφορμή δεν έχει σημασία. Ας πούμε ότι ήταν μια απόφαση σχεδόν αυτόματη, βασισμένη στη λογική, που παλιότερα δεν θα την σκεφτόμουν δεύτερη φορά. Η μια απόφαση όμως φέρνει την άλλη και την παράλλη και οι ενέργειες που ξεκίνησαν με αυτή την αυτόματη απόφαση με έκαναν να νιώσω δυσάρεστα, μου προκάλεσαν φόβο και ανησυχία.

Έχει σημασία να αναφέρω εδώ ότι κάτι παραπάνω από ένα χρόνο πριν, μπήκα σε μια επώδυνη διαδικασία να επανεξετάζω την πρωτοκαθεδρία του νου στην καθημερινή μου ζωή. Να βάζω στην άκρη τη λογική και να πλησιάζω τα συναισθήματά μου, τουλάχιστον αρκετά, ώστε να μπορώ να τα αναγνωρίζω.

Είμαι ένας άνθρωπος που λειτουργώ – ή, (θα ήθελα να πω) λειτουργούσα – με το μυαλό μου απόλυτο κυρίαρχο στη ζωή. Το μυαλό να κρατάει τα χαλινάρια ολόκληρης της ύπαρξής μου και να με ελέγχει. Όχι ότι δεν βίωνα συναισθήματα, τα βίωνα όμως κάπως αποστασιοποιημένα, επιφανειακά, σα να διαβάζω για αυτά ή να τα βλέπω να εκτυλίσσονται μπροστά μου. Τα συναισθήματά μου ήταν ασφαλή και σε απόσταση, τόσο, όσο επέτρεπε το μυαλό.

Μέχρι που έγινε το Μπαμ και τα συναισθήματα με πλημμύρισαν σε τέτοιο βαθμό, που, κι ύστερα, όταν καταλάγιασε η έντασή τους, δεν μπόρεσα να επιστρέψω στις γνωστές, ασφαλείς αμυντικές τακτικές και τα παιχνίδια του μυαλού μου. Και τώρα πια δεν θέλω να επιστρέψω.

Το μυαλό μας είναι εργαλείο. Εργαλείο για να επιβιώνουμε σε αυτή τη ζωή και για να πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Έχει τη δύναμη που του δίνουμε και ναι μεν μπορεί η κυριαρχία του να έχει πλεονεκτήματα, έχει όμως και τα όριά της.

Στο δικό μου μυαλό έδωσα πολύ δύναμη. Φούντωσα τον “εγωισμό” του και αφέθηκα να με οδηγεί αυτό στη ζωή. Ήταν βολικό, ήταν εύκολο, άσε που έδινε και καλά αποτελέσματα. Μέχρι τη στιγμή που ο μηχανισμός αυτός σταμάτησε να δουλεύει και άρχισα να αναζητώ Ισορροπία.

Θέλω να πιστεύω ότι το ιστολόγιο αυτό είναι ένδειξη ότι κάνω βήματα στη σωστή κατεύθυνση.

Leave a Reply

