Το θαύμα της ύπαρξης

Έφερα σήμερα στο μυαλό μου μια φωτογραφική σχεδόν ανάμνηση, ένα στιγμιότυπο της σχολικής μου ζωής, το οποίο ξαναθυμάμαι πού και πού. Μαθήτρια γυμνασίου εγώ, κάτι μας έχει ρωτήσει η καθηγήτρια του στυλ πείτε κάτι που σας κάνει εντύπωση / δημιουργεί θαυμασμό και δεν θυμάμαι πόσο εντός ή εκτός θέματος ήμουν, αλλά απάντησα η ίδια η ζωή, το ότι υπάρχουμε και ζούμε.

Δεν ξέρω τι σήμαινε η απάντηση αυτή στην καθηγήτρια για το παιδί που είχε απέναντί της, θυμάμαι όμως ακόμα το ύφος και την, μάλλον περιφρονητική της απάντηση μμμμ… σου αρέσει δηλαδή που είμαστε εδώ και υποφέρουμε! (μάλλον σκεπτόμενη ταυτόχρονα τι ακούω η έρμη για το μεροκάματο…).

Κι όμως, το γεγονός ότι ζούμε και υπάρχουμε εξακολουθεί να με συναρπάζει. Έχει τις δυσκολίες της η ζωή, δε λέω. Συνήθως είναι πορεία ανώμαλη και κατά βάση μοναχική. Προσπαθώ όμως να κάνω το καλύτερο που μπορώ, για μένα και για τους ανθρώπους που με ενδιαφέρουν. Και αναπολώ την παιδική μου αφέλεια, όταν το να υπάρχω ήταν αρκετό. Πλέον θέλω η ύπαρξή μου να έχει και κάποιο νόημα.

Πώς όμως δίνεις νόημα στη ζωή; Και ποιο είναι το νόημα της ζωής σου; Δύσκολες ερωτήσεις, με ακόμη δυσκολότερες απαντήσεις,τις οποίες δεν έχω ακόμα, ίσως δεν θα έχω ποτέ. Υποψιάζομαι ότι για κάθε άνθρωπο η απάντηση είναι διαφορετική, ανάλογα και με την ηλικία και τις συνθήκες, στις οποίες βρίσκεται. Η δική μου προσπάθεια, τουλάχιστον για την ώρα, είναι να μαθαίνω όσο μπορώ, να συλλέγω εμπειρίες και να γίνομαι λίγο σοφότερη όσο ασπρίζουν τα μαλλιά μου…

Αν έχεις καμιά ιδέα ή άποψη σχετικά με το νόημα της δικής σου ζωής, μοιράσου τη στα σχόλια… θα χαρώ να τη μάθω!

Leave a Reply

